Main menu

Forum


change default text

  • Dirk
  • Topic Author
  • New Member
  • New Member
More
10 years 2 days ago #6894 by Dirk
change default text was created by Dirk
Hello,

I want to change the text 'Events' (In dutch: Evenementen) to 'Courses' (dutch: 'Cursussen' on the landingpage of iCagenda. Is that possible? And is it possible to change 'tickets/ available tickets' to 'seats'?

Many tx,
Dirk

Please Log in or Create an account to join the conversation.

 

  • mario-g
  • New Member
  • New Member
More
10 years 18 hours ago - 9 years 11 months ago #6922 by mario-g
Replied by mario-g on topic change default text
Hoi Dirk,

Als coördinator van het Nederlandse vertaal team, kan ik je melden dat dit onbegonnen werk is als specifieke vertaling. Wat je kunt doen is in ieder geval zelf de vertaling maken en met een documentenvergelijk bij iedere update even kijken of in ieder geval aan de frontside van de site geen( voor jou) storende wijzigingen zijn. Voor de Back-end zal het denk ik minder belangrijk zijn of daar nu evenement of cursus staat, zeker niet als het aantal mensen die dat bij houdt zeer beperkt in aantal is.
Tickets (Wij gebruiken best wel veel Engelse woorden in het Nederlands) is algemener dan zitplaatsen, toegangskaarten. Het blijft moeilijk om voor een algemene toepassing als iCagenda het perfecte woord te kiezen. Ook in dit geval dus, pas het aan in de file op je eigen server en bij updates even controleren waar de wijzigingen zitten.
Last edit: 9 years 11 months ago by mario-g.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • mario-g
  • New Member
  • New Member
More
10 years 17 hours ago - 10 years 17 hours ago #6930 by mario-g
Replied by mario-g on topic change default text
Even heul snel en grof aangepaste versie, zelf even nalopen, want het evenement en de cursus botsen met elkaar
Attachments:
Last edit: 10 years 17 hours ago by mario-g. Reason: Nu met zip ipv rar
The following user(s) said Thank You: Dirk

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Dirk
  • Topic Author
  • New Member
  • New Member
More
9 years 11 months ago #6959 by Dirk
Replied by Dirk on topic change default text
Bedankt! hiermee kan ik uit de voeten.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • mario-g
  • New Member
  • New Member
More
9 years 11 months ago #6960 by mario-g
Replied by mario-g on topic change default text
Misschien even de volgende tip,
Gebruik notepad++ en je kunt binnen 5 minuten je site vrijwel geheel "cursus" proof maken.

Eerst overal Evenementen en evenementen vervangen (let op dat je overal zoekt met de kapitalen functie aan)

Vervolgens zoeken en vervangen op "het cursus"(die krijg je door de eerste vertaalslag) en dat vervangen voor "de" of "deze" (even kijken wat het mooist is).

Afhankelijk hoe vaak je iCagenda update, kun je je werkwijze aanpassen. Snelste weg is namelijk dan de "nieuwe" delen van iC te plakken in je "cursus-versie zodat je alleen die hoeft te vertalen.

Daarbij wel een opmerking. De huidige vertaling van iCagenda in het Nederlands, is de eerste tijd door een Belg gedaan, dat zie je soms in de woordkeuze terug. Afgelopen twee weken heb ik de huidige vertaling al flink doorgewerkt en veel dingen veranderd (vooral het meervoudig hoofdlettergebruik in 1 zin). Maar ook ik ben niet foutloos dus op en aanmerkingen blijven welkom.
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.081 seconds

 

Follow Us

acymailing logo new

Create your Joomla templates with Template Creator CK